افزایش ۴ درصدی ورودی پرونده‌ها به دادگستری شهربابک 

رییس دادگستری شهربابک گفت: درصد پرونده‌های ورودی به دادگستری شهربابک نسبت به سال گذشته ۴ درصد افزایش داشته است.

رییس دادگستری شهرستان شهربابک در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه گفت: در سالی که گذشت در دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان شهربابک ۸ هزار و ۵۱۸ پرونده وارد و ۸ هزار ۳۶۲ پرونده مختومه شده است.

عباس احمدی نژاد با بیان اینکه در دادسرای عمومی و انقلاب ۱۰ هزار و ۵۵۳ تا پرونده وارد و ۱۰ هزار و ۴۹۵ خروجی داشتیم، افزود: در بخش حوزه شورای حل اختلاف نیز ۴ هزار و ۶۰۰ تا پرونده وارد ۴ هزار و ۷۴۷ تا مختومه شده است.

وی با اشاره به اینکه درصد پرونده‌های ورودی ما نسبت به سال گذشته ۴ درصد افزایش داشته است، بیان کرد: در مجموع در حوزه قضایی شهربابک پرونده‌های وارد شده ۲۳ هزار و ۶۷۱ و ۲۳ هزار و ۶۰۴ پرونده نیز خارج شده است.

وی عنوان کرد: طی یک سال گذشته ۲۹۹ پرونده طلاق داشتیم که از این میزان ۱۷۹ طلاق توافقی انجام شد و این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش داشته است.


احمدی نژاد از کمبود نیروی قضایی و اداری در حوزه شهربابک یاد کرد و گفت: افزایش پرونده‌های ورودی هر سال نسبت به سال گذشته یک معضل به شمار می‌رود.


وی با تاکید بر آگاه سازی مردم در راستای پیشگیری از وقوع جرم اظهار کرد: مردم فعالیت حقوقی خود را که قصد انجام آن را دارند از جمله خرید و فروش ملک و خودرو با مشورت وکیل و مشاور حقوقی انجام دهند.


دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهربابک نیز در ادامه گفت: طی یک سال گذشته و به منظور حفظ حقوق بیت المال و صیانت از حقوق عامه به میزان تقریبی ۵۰ هکتار از اراضی ملی در شهربابک رفع تصرف شد.

افشین طبخی بیان کرد: به منظور حفظ نظم عمومی و برخورد با مخلان آن با توجه به سرکشی‌های میدانی که در طول هفته، روز، ساعات اداری و غیر اداری صورت می‌گیرد و همچنین گزارشات مردمی و مرجع انتظامی، ما هزار و ۹۴۸ دستگاه خودرو و ۵۲۰ دستگاه موتور سیکلت را با همکاری نیروی انتظامی در سطح شهر توقیف و به پارکینگ منتقل کرده ایم.

وی تصریح کرد: در بخش مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ با توجه به گزارشات از سوی مراجع انتظامی و مردمی یک تن و ۳۰۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد.


طبخی با بیان اینکه شاید استارت اعتیاد توسط جوانان از ابتدا با مصرف قرص‌ها متادون شروع شود، اظهار کرد: ما به صورت پوششی به دکه‌ها و داروخانه‌ها سرکشی و جمعا به میزان ۱۴ هزار و ۷۵۲ عدد قرص متادون کشف کرده‌ایم.

وی افزود: همچنین گزارش‌های مبنی بر کاشت بوته خشخاش در مزارع و حیاط منازل داشتیم که بیش از ۸ هزار بوته خشخاش کشف و معدوم شد.

دادستان شهربابک تصریح کرد: در یک سالی که گذشت تعداد ۲۶۵ نفر معتاد متجاهر را جمع‌آوری و برای ترک اعتیاد به کمپ‌ها معرفی کردیم.

وی اظهار کرد: در رابطه با کشف مشروبات الکلی و مبارزه با توزیع کنندگان آن به میزان ۸ هزار و ۷۳۱ لیتر مشروب از نوع دست ساز و خارجی، کشف، معدوم و منتهی به تشکیل پرونده شد که برخی از تولیدکنندگانشان در زندان شهربابک هستند.

طبخی نگه داری سلاح‌های غیرمجاز را یکی از معضلاتی که شهربابک با آن دست و پنجه نرم می‌کند دانست و گفت: با تعاملی که بین دستگاه قضا، دادگستری، دادسرا و مراجع نیروی انتظامی است و با گزارش‌های مردمی میزان ۳۹ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و سه قبضه سلاح جنگی طی یک سال گذشته در شهرستان کشف شد.

وی با اشاره به اینکه در بحث برخورد با ارازل و اوباش خط قرمز ما چاقوکشی و استفاده از اسلحه و نزاع‌های دسته جمعی است، بیان کرد: طی یک سال گذشته بیش از ۷۰ فقره پرونده در مورد کشف حجاب در دادگستری شهربابک تشکیل، منتهی به صدور رای و حکم محکومیت آن اجرا شد.

 

وی از صدور دستور پلمپ بیش از ۳۰ واحد صنفی متخلف در بازدید‌های میدانی انجام شده خبر داد و افزود: ۲۴ حلقه چاه غیرمجاز در یک سالی که گذشت پلمپ شد و ۸ حلقه چاه هم که مجاز بودند، اما برداشت از آنها خارج از ضوابط بود دستور پلپشان صادر شد.

طبخی در پایان عنوان کرد: از همه هموطنان برای حضور حداکثری در انتخابات دعوت میکنیم تا به منظور عمل به منویات مقام معظم رهبری فرد اصلح به عنوان رییس جمهور انتخاب شود.

برچسب ها: دادگستری ، حل اختلاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار